הרכב ישן אך נוסע – להשאיר או שהגיע הזמן להחליף?
טרייד אין

הרכב ישן אך נוסע – להשאיר או שהגיע הזמן להחליף?

הרכב ישן אך נוסע – להשאיר או שהגיע הזמן להחליף?

רבים מבעלי הרכבים מתלבטים סביב השאלה האם לשמור את הרכב הישן, או האם למכור אותו. שאלה זו לרוב מתעוררת כאשר מבינים שהרכב איבד לא מעט מערכו, כך שרק החלפת חלק תעלה יותר מסך השווי, ובמקביל ידוע שלא תזכו לקבל יותר מעשירית ממה ששילמתם עליו. מכאן שאם לא רוצים לרכוש רכב חדש מבלי להיתמך בסכום שמגיע ממעמד מכירת הרכב הנוכחי, בהחלט יש טעם למשוך עוד כמה שנים עם הרכב הישן. עם זאת, רגע לפני שממהרים לקבל החלטה, מוטב להכיר את סך השיקולים, ופה אתם מוזמנים לעבור על הנתונים הבאים:

הופכים לרכב שני – צעד חכם או מסוכן?

הרבה אנשים שיש ברשותם רכב ישן שלא שווה הרבה, מקבלים החלטה לרכוש רכב חדש, ואילו את הרכב הנוכחי לשמור כרכב שני. צעד שכזה עשוי להיות חכם, אך הוא גם עשוי להיות מסוכן, ופה ניגש להסביר. גם אם מחליטים לשמור את הרכב רק עבור נסיעות קצרות, מהר מאוד עשויים לגלות שקשה לעמוד בפיתוי. כך למשל אם יש צורך לעשות נסיעה ארוכה, אך הרכב הראשי תפוס על ידי אחד מבני הזוג, מאוד נוח לחרוג מההחלטה, וכן לצאת עם הרכב הישן לנסיעה ארוכה. באופן שכזה לא רק שמזהמים את הסביבה (רכבים ישנים נחשבים יותר מזהמים), אלא גם עשויים לסכן את עצמכם, וזאת כי רכבים ישנים נחשבים פחות בטוחים. מדוע? ראשית סביר להניח שלא טיפלתם בחלקי הרכב כראוי, ואף מדובר ברכבים שיחסית נחשבים מסוכנים – בקושי מכילים מערכות בטיחות.

רוצים לקבל הצעת מחיר עבור הרכב הישן? לחצו כאן >> https://www.moshenona.co.il/

יש מקום בחנייה – האם שווה לשמור את הרכב הישן בצד?

רבים לא מצפים לקבל על הרכב יותר מכמה מאות שקלים, ועל כן מקבלים החלטה לשמור את הרכב הישן בחנייה, פשוט כי יש מקום ובמקביל אין לדעת איזו הזדמנות רלוונטית תצוץ בהמשך. באופן שכזה תופסים מקום משמעותי שהיה עשוי להיות מנוצל הרבה יותר טוב, וגם מייצרים פתח עבור מגוון הוצאות נוספות. למה הכוונה? ובכן כל עוד לא מוכרים את הרכב, עשויים לחשוב מה אפשר לעשות עמו, כך מבלי ששמים לב משלמים עליו, ולו עבור רכישת חלקים חדשים. מכאן שאם מגיעים לידי מסקנה שהרכב עשה את שלו ומוטב שהוא לא יעלה יותר על הכביש, ואם אתם לא מוסכניקים שיודעים כיצד לפרק ולהשתמש בחלקים ישנים, מוטב לקבל החלטה להיפטר מהרכב בהקדם הניתן, טרם נוספות הוצאות מיותרות למשוואה.

למעבר לכתבה על גריטת רכבים לחצו כאן>>

מה אומרת ההמלצה הגורפת?

אם שואלים את משרד התחבורה מה נכון לעשות במצב שבו הרכב תקול ואין טעם למכור אותו, מוצאים את ההמלצה הבאה: טרייד אין היה עשוי להיות אידאלי, אך במקרה זה האופציה פחות רלוונטית, ועל כן יש טעם לשקול למכור את הרכב לעסקים שמראש רוכשים רכבים ישנים רק עבור חלקים. אינכם בטוחים? תשאלו את עצמכם את 3 השאלות הבאות:

  1. מצבו של הרכב אינו מאפשר לו לעלות על הכביש בגין מצב החלקים?
  2. האם תיקון החלקים יעלה יותר מערך הרכב?
  3. האם הרכב עבר תאונת דרכים, כך שכעת הוא מוגדר כבעל 60% נזק (מצב שמחייב הורדה מהכביש)?

אם התשובה על אחת משלושת השאלות חיובית, נראה שאכן הכרחי להוריד את הרכב מהכביש, לומר לו יפה תודה על התקופה שהייתה ולקבל עליו תשלום חלקי. כיצד? באמצעות פנייה לחברה ייעודית שרוכשת רכבים תקולים, וזאת כי לעומתכם, היא כן יודעת כיצד להרוויח מהחלקים השונים. כמו כן, קיים היבט חיובי נוסף: באופן שכזה זוכים לפנות את הרכב בקלות ומבלי להוציא על כך אגורה.

 

100% אמינות

רק 30 דקות לקנות ולפנות את הרכב במחיר הטוב ביותר

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה
1
היי, איך אפשר לעזור?
התחל שיחה
שלום איך נוכל לעזור?